lauantai 14. tammikuuta 2012

L(uur)ANKOJA Kaapissa

Kun minä vielä köllöttelin äitini vatsassa, ostettiin minun vaatteitani varten kaappi. 
Se on sellainen ihan tavallinen 60-luvun pieni, kaksiovinen kaappi. 
Puunväriset ovet, kolme hyllyä kummallakin puolella. 
Nykyiseen kotiimme muutettuamme makuuhuoneessa oli vinon katon alla kolo, johon mikään hyllykkömme tai vaatekaappimme ei sopinut, mutta jotakin sinne tarvitsisi. Yhtäkkiä muistin lapsuudenkodistani sen matalan pienin kaapin, jossa minun vaatteeni olivat, kun olin vielä pieni. Nyt se lojui lähes unohdettuna vanhassa kesämökissä. Seuraavalla kerralla, kun kävimme äidin luona, kysyin varovasti, voisinko saada mökiltä sen kaapin - ja sain luvan!

Niinpä vaatekaappi mutti meille, 
ja toinen puoli sai kunnian toimia liinavaatekaappina. 
Toiselle puolelle laitoin ikkunaverhoja, pöytäliinoja, kankaita,...  
Mutta jostain kumman syystä sinne on kerääntynyt myös jotakin muuta. 
Onko kaapissani luurankoja? 
Ei suinkaan, vaan lankoja...




Jostain kumman syystä ylin hylly on jo täyttynyt pelkästään langoilla, keskimmäisestä puolet, ja alimmallekin olen saanut mahtumaan muutaman kerän. Niitä vaan tuntuu kerääntyvän koko ajan vähän lisää... Aina jokaisesta projektista jää vähän jäljelle, ja pitäähän sitä varallekin aina jotakin ostaa, jos vaikka tarjouksia näkee :-)

L(uur)ankoja löytyy myös sänkyni alta.