torstai 19. tammikuuta 2012

Maitopurkkien sekaan eksyneet purokerät

Töistä tullessani poikkesin S-Markettiin hakemaan perustavaraa: maitoa, leipää, levitettä, jogurttia, jauhelihaa, jne. Korin jo täytyttyä suuntasin kassoja päin, ja huomasin jo kaukaa lankahyllyssä punaisia lappuja. Mitä ihmettä? Alennuksia? Täytyi mennä katsomaan lähempää! Lankahyllyssä minua odotti mukava näky: monissa langoissa oli punainen -30%-hintalappu, eli jokakeväinen poistuvien värien alehan se on taas alkanut. Tarjouksessa oli Puroa lähes kaikissa väreissä ja joitakin 7 veljestä ja Nalle -lankojen värejä.




Minun on ollut aina vaikea vastustaa hyviä lanka-tarjouksia, eikä tämäkään päivä ollut poikkeus. Yritin puhua itselleni järkeä, kuten että minä en tarvitse yhtään lisää lankaa (ks. aikaisempi kirjoitus l(uur)ankoja kaapissa). Mutta toisaalta olin aina aikonut ostaa Puron takkatuli-sävyä, kun siinä on minulle niin rakkaita tummia punaisia, oransseja ja ruskean violetteja sävyjä. Olen silti ylpeä itsestäni, että ostin vain neljä kerää - niistä tulee todennäköisesti huovutetut tossut tai lapaset. Tai sitten jotakin aivan muuta. Pitääpä googlata Novitan kaikki Puro-ohjeet läpi...

Lankoja kerääntyy, sille ei siis voi mitään. Pohdin itseksini, että onhan se parempi, jos varastoon kertyy halpoja lankoja kalliiden sijaan. Totuus lienee kuitenkin se, että ensi syksynä olen ihan innoissan uusista langoista ja väreistä, ja aloitan innolla uusia töitä uusista langoista. Pitää siis yrittää ehtiä käyttää tarjouslangat mahdollisimman pian! Siis sohvalle neulomaan!