sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Äitienpäivä

On suuri kiitollisuuden aihe olla äiti.
Lapset ovat lahja, 
jonka saaminen ei ole itsestäänselvyys.

Minua on hemmoteltu runsain mitoin.
Eilen illalla miehen valmistama pihvi-illallinen punaviinin kera.
Tänä aamuna herkkuaamupala lämpimine sämpylöineen.
Tyttären leipomia kuppikakkuja ja jäätelöä.
Suklaakeksejä.
Karkkipussi.


Tytär oli piirtänyt hienon ruusukortin. 
Teinipojan kortissa oli QR-koodi.
Osasin kuin osasinkin skannata sen puhelimella, 
ja löysin sähköisen äitienpäivätervehdyksen.
Ajat muuttuvat.



Omaa äitiäni kävin tervehtimässä jo loppuviikosta parin päivän ajan.
Kukat kuulemma kukkivat edelleen mainiosti.

Vein äidille oman lapsuuteni valokuva-albumin.
Siinä meillä riittikin hauskoja juttuja pitkäksi aikaa.
Jätin albumin äidille, olen skannannut kuvat itselleni talteen digitaalisiksi.
Olin minäkin joskus suloinen vauva.


Äidiltäni opin kutomisen.
Äidin tekemiä käsitöitä on edelleen tallella.
Niistä olen kertonut aikaisemmin klikklik ja klik.
Tässä yhdet lempparini äidin tekemistä sukista.



Pohdin tänään myös rooliani äitinä sukupolvien ketjussa.
On hienoa olla yksi lenkki pitkässä ketjussa.
Ilman esiäitejäni ei minua olisi.


Toivottavasti äitin ketju saa jatkua minunkin jälkeeni.
Ketähän tulevia äitejä ei olisi ilman minua?

Ihanaa äitienpäivää sinullekin, joka saat olla äiti.
Samoin sinulle, jolla on äiti.