torstai 4. joulukuuta 2014

Neljä luukkua valmiina

Olen aivan koukussa,

Kuva täältä

Olin aluksi hieman skeptinen sen suhteen,
että ehdinkö ja jaksanko seurata sitä.
Onneksi kuitenkin aloitin.
Nyt olenkin sitten ihan koukussa.

Heti aamulla ensimmäiseksi,
ennen sängystä nousemista,
on katsottava uusin vihje.
Jännittävää!

Kalenterissa neulotaan kahta sukkaa kerralla,
ja sukat tehdään kärjestä alkaen.
Minä olen tehnyt kärjestä aloittaen vain yhden sukkaparin ennen tätä,
ja hieman minua askarrutti.
Osaanko?

Osasin kuitenkin,
kiitos Neulistin ja Vyyhdin hyvien ohjeiden.

Ensimmäisenä päivänä aloitettiin sukka A vapaavalintaisella värillä.
Minä valitsin vaalean farkunsinisen Nallen,
koska nallevahvuisia jämiä tuntui olevan paljon varastossani.
Kärjen jälkeen piti vielä neuloa yksi kerros värillä,
joka poimitaan oman lempilevyn kannesta.

Tätähän minä sitten pähkäilin pitkin päivää,
enkä osannut millään nimetä yhtä lempilevyä.
Niitä on liikaa!

Päädyin sitten päivän aikana kaventamaan valikoimaa joulumusiikkiin,
kun nyt kerran joulukalenterista on kyse.
Joulumusiikista valitsin suosikikseni levyn Niityllä lunta,
joka on ollut kuuntelulistallani jo monta joulua.
Siis oranssia.


Ensimmäisenä iltana sain kuin sainkin tehtyä ensimmäisen etapin valmiiksi,
jopa monta minuuttia ennen vuorokauden vaihtumista.
Tämän kuvan aikaleima on puhelimessani klo 23.56.


Toisena päivänä piti aloittaa sukka B jälleen haluamallaan värillä.
Päätin aloittaa samalla vaalealla farkulla.
Sukista tulee joka tapauksessa erilaiset,
niin jospa samanväriset kärjen hieman antaisivat sukille yhtenäisyyttä.

Kärjen jälkeen piti neuloa kaksi kerrosta värillä,
joka kuvastaa oman lankavaraston kokoa.
Värikoodit olivat tällaiset:

Kuva täältä

Minun varastoni on jossakin vihreällä vyöhykkeellä,
joten toisen päivä neulomus oli tällainen.


Kolmantena päivänä jatkettiin B-sukkaa,
ja tällä kerralla väri valittiin googlen avulla.
Piti laittaa googlen kuvahakuun oma nimi,
ja valita ensimmäinen kuva,
joka ei esitä minua.
Siitä kuvasta poimittiin väri.

Minun nimelläni ensimmäinen kuva esitti naista,
jolla oli tummansinininen paita yllään.
Siis tummaa sinistä jatkoksi,
kolme kerrosta.


Neljäntenä päivänä piti tehdä taas A-sukkaa.
Neljä kerrosta värillä,
joka valittiin lähimmästä taulusta.
Olohuoneessamme on tällainen taulu,
joten piti ottaa ruskeaa.


Ruskeaa sukkalankaa ei löytynyt sopivan vahvuisena,
joten otin neljä kerrosta Woolia.
Kai se toimii yhdessä raidassa.

Voi kuinka sormia syyhyää jatkaa jo eteenpäin,
ja uusi luukku aukeaa vasta huomenna.

Vielä ehdit mukaan, 
vasta neljä päivää mennyt!