sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Äitienpäivä

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille
äiti-ihmisille!
Tällainen kyltti odotti minua aamulla keittiössä.


Keittiönpöydälle oli myös ilmestynyt ruusuja.


Ovikatoksessa riippui myös jotakin uutta!


Tyttären taiteilemassa kortissa oli myös vaaleanpunainen ruusu.


Kakkukin oli leivottu.


 Kyllä minun kelpaa!



Äitienpäivän kunniaksi selailin aikani kuluksi
aikaisempia postauksiani,
joissa on tunniste äiti.

Suurin osa kirjoituksista liittyy luonnollisesti käsitöihin,
kun kerran Sohvaneulomosta on kyse.
Äidin ja esiäitien perintö
saa elää Sohvaneulomossa!

Vanhimmassa äitiaiheisessa postauksessani 
Lapsena pidin usein vyyhtiä äidille,
hänen keriessään lankoja.


Sitten olin penkomassa


Äidin neulomia sukkia
sovittelin myös yhdessä postauksessa.
Kuvassa kahdet eriväriset äidin tekemät piirakat.


Omia lapsuuden aikaisia neuleitani
Osa neuleista on äitini tekemiä,
kuten alla oleva punainen pusero.


Lapsilleni olen saanut paljon äidin 
ja anoppini neulomia lämpimiä ihanuuksia.
Niitä esittelin täällä
Kuvassa keskimmäiseni
äidin neulomassa kissavillatakissa.


vanhoja valokuvia skannatessani
ja äidilleni valokuvakirjaa tehdessäni.


Samanlaisissa aatoksissa olin myös
viime kesänä,



Tänä vuonna kävin tervehtimässä äitiä
jo päivän etuajassa.
Äidin huoneessa oli paljon kukkia
vielä viikon takaisesta syntymäpäivästä.
Mutta vein vielä lisää.
Seinällä kukkii hänen itsensä 
nuorena tekemänsä ruusuryijy.


On se äiti vaan vieläkin tärkeä,
vaikka itse on jo aikuinen.
Tästä kuvasta on muututtu paljon.


Itse olen ollut 19,5 vuotta äiti.
Paljon mukavaa on mahtunut näihin vuosiin,
lapsista on kasvanut fiksuja nuoria.
Enää yksi on minua ja miestäni lyhyempi.
Kiitollisin mielin menneestä,
luottavaisin mielin myös tulevaan.


Mukavaa alkavaa viikkoa.
Tämä äiti ponkaisee nyt lenkille!