maanantai 20. heinäkuuta 2015

Kesälomailua

Yleensä kesälomaani kuuluu
paljon pihakeinussa makailua,
kirjan tai kutimen kanssa.
Kuten tässä parin kesän takaisessa kuvassa.


Kirjoja olen lukenut paljon,
kutimiakin kilkutellut.
Mutta se lämpö,
 unettavasti pörräävät ampiaiset
ja linnut taustameluna.
Sitä olen kaivannut.

Keinulla olen istahtanut
pari kertaa.
Sitten tuli vilu.
Peiton kanssa en mene.


Onpahan tullut sitäkin enemmän
sitten oltua sisällä.

Laitoin puikoille uudet sukat äidille,
ja kokeilin Alma-mummon kantapäätä.
Ihan kivalta näyttää.

Nyt on yksi sukka valmiina,
ja toinenkin aloitettuna.
Lanka on Austermannin Step 6,
jossa on jojobaa ja aloe veraa.
Kuin silkkiä käsille.


Aikaani on vienyt projekti,
jossa suunnittelen uutta sukkamallia.
Se on vielä huippusalainen!

Kerron siitä sitten aikanaan,
kunhan olen tyytyväinen lopputulokseen.
Projektiin käytetään mm. tätä lankaa,
jota yritin aloittaa kerän sisältä 
hieman huonolla menestyksellä.


Nyt olen laskenut silmukoita ja tiheyksiä,
piirrellyt malleja.
Neulonut ja purkanut.
Ollut innoissani uuden keksimisestä,
ja toisaalta todella tuskastunut.
Miksei ajatukseni siirrykään niin helposti
valmiiseen sukkaan?

Yksi sukka on nyt valmiina,
ja olen siihen melko tyytyväinen.
Vieläkin on parannusideoita.
En tosin tiedä,
kauanko jaksan sitä viilata.
Rimaa voisi myös yrittää laskea,
vaikka se minulle monessa asiassa
onkin todella vaikeaa.

Sohvaneulomo on varmaankin
melko hiljainen tulevina viikkoina.
On tulossa paljon kaikenmoista.
Seuratkaahan Instagramia,
jospa siellä olisi useammin elonmerkkejä!


Mukavaa kesän jatkoa kaikille.
Säistä huolimatta kesä antaa parhaintaan!